** מה הבעיה? **
מריבות וויכוחים הם התלונה הנפוצה ביותר שאני שומעת מהורים על שיעורי הבית ולמידה למבחנים. בדרך כלל, ההורים מתוסכלים:
מתוך הנחה שהם עושים משהו לא נכון
או שיש להם ילד עקשן במיוחד.
המצב הטבעי הוא לצפות שיהיה קצת מתח סביב שיעורי הבית
והלימודים בכלל.
אבל, המפתח להפחתת המתח ,הוא להבין מה
גורם לו מלכתחילה.
** למה זה קורה? **
בהתחלה, אתה יכול פשוט להניח כי הילד שלך יוצר מאבק, סביב נושא הלימודים מכל מיני סיבות. אבל, סוגיית הגרעין של המאבק היא הרבה יותר עמוקה מזה.
שליטה.
כולנו רוצים את זה ,כאשר הילד שלך היה פעוט, הוא כעס שניסית לעזור לו עם משהו, כי רצה לעשות זאת לבד? אימא שלי מספרת: הביטוי החביב עלי של השנים הראשונות שלי מילדות, "אני יעשה את זה בעצמי !"
עכשיו, כמובן שהילד שלך הוא בוגר צעיר עם אחריות בית הספר,
ומנקודת המבט של הילד שלך, ההחלטות בנושא שיעורי הבית, זה יהיה לתת לך מה שאתה רוצה וזה נותן לך את כל הכוח.
הילדים לומדים בגיל צעיר מאוד, כי שיעורי הבית נותן להם מקום של שליטה ..
** מה ניתן לעשות בקשר לזה? **
אתה יכול להתגבר על זה על ידי "מתן" שליטה מסוימת על הילד שלך.
אני בהחלט לא אומרת שצריך לתת להם כל מה שהם רוצים (אתה עדיין צריך להציב גבולות, כמובן), אבל עוזר לתת שליטה טובה לכולנו מפעם לפעם.
איך אתה נותן שליטה לילד?
על ידי מתן אפשרויות בחירה. כאשר ילד מקבל החלטות, כולם מנצחים. הוא זוכה משום שהוא מרגיש שיש לו לומר בעניין. ואתה ,נתת לו את בחירותיו, שתיים (או שלוש) אפשרויות, לשיקולך.
לדוגמה, אם לילד שלך יש מבחן במדעים ביום שישי, אתה יכול להציע, "האם אתה רוצה ללמוד למבחן שלך שעה ביום שלישי ושעה ביום חמישי, או שאתה רוצה לבלות חצי שעה בללמוד כל לילה השבוע?"
אופציה נוספת ... "האם תרצה ללמוד למדעים חצי שעה כל ערב לפני או אחרי ארוחת ערב.
אפילו- לתת לילד שלך לבחור מה יש לארוחת ערב יכולה להיות דרך לקראת של תקשורת.
ניתן לשפר את התקשורת, על ידי שיתוף פעולה, ולהפחית את המאבק סביב שיעורי הבית עם משאבים ותובנות על ידי מתן אפשרויות בחירה. למנוע מילדים ומבוגרים צעירים מן תחושת "נדנדה" ולעודד יותר תקשורת פרודוקטיבית בין שניכם
לילך ציפורי-קל להצליח יותר-מורה פרטית לבניית כישורי חיים
www.lilachteach.com lilachteach.blogspot.com